Eleven-year-old Roger, who is unloved by his mother and harshly treated by his father, arrives as a boarder in 1947 in a small school in a village in Anjou, which is strictly ruled over by a sour-tempered but big-hearted teacher, nicknamed "Mumu little paws"...