You know the kind of thing: a Mediterranean cruise. The passengers, almost all of them holidaymakers; a former war criminal, a French philosopher, a woman from the Moscow criminal police, an American singer and an ambassador from Palestine. What we see (the pictures) is not the same as what we hear (the words). Quo vadis Europa: a young girl and her little brother ask their parents to explain the meaning of liberty, equality and fraternity. Our birthrights: visits to the sites of six true/false legends: Egypt, Palestine, Odessa, Hellas, Naples and Barcelona.