Captured by the US military in Afghanistan, Mohammed is transported to a secret detention centre in Europe. When the vehicle he is travelling in crashes, he finds himself suddenly free and on the run in a snow-blanketed forest, a world away from the desert home he knew. Relentlessly pursued by an army that does not officially exist, Mohammed must confront the necessity to kill in order to survive.