40-year-old Nanà runs a small bookstore in Florence. Oppressed by her wealthy family and disillusioned by an old, great love gone bad, Nanà lives alone with her cat Marcel. Single for years, she has no intention of changing her life. She doesn't want to get rich or famous through her work and has given up trying to find the man of her dreams, even though she's secretly in love with the narcissistic and adventurous novelist Bauer, who exploits her for small jobs. But at her young sister Beatrice's wedding Nanà's life will be turned upside down and her certainties destroyed by nice rock climber Alessandro.