Swetlana Geier is considered the greatest translator of Russian literature into German. Her new translations of Dostoyevsky's five great novels, known as the “five elephants”, are her life's work and literary milestones. The 85-year-old woman takes her first trip since the war back to the places of her childhood in the Ukraine, accompanied by the filmmaker Vadim Jendreyko. The film interweaves the story of Swetlana Geier's life with her literary work and traces the secret of this inexhaustible mediator of language.