Jerusalem, 1948. On her way to work, Hind Husseini comes across 55 orphaned children. She takes them home to give them food and shelter. Within six months, 55 have grown to almost 2000, and the Dar Al-Tifel Institute is born. At the age of 7, Miral is sent to the Institute by her father following her mother’s death. Brought up behind the safety of the Institute’s walls, she is naïve to the troubles that surround her. Then, at the age of 17, she is assigned to teach at a refugee camp where she is awakened to the reality of her people’s struggle. When she falls for a political activist, Hani, she finds herself torn between the fight for the future of her people and Mama Hind’s belief that education is the road to peace.