A monastery high in the mountains of the Maghreb, some time in the 90s... Eight French Christian monks live in harmony with their Muslim brothers. But violence and terror are slowly taking hold of the region. Despite the ever-growing danger that surrounds them, the monks' resolve to stay - whatever the cost - grows stronger day by day...