After the sudden loss of her father, 8-year-old Simone shares a secret with her mother Dawn: her father whispers to her through the leaves of the magnificient tree by their house. Simone is convinced that he’s come back to protect her family. Soon, Simone’s three brothers and Dawn also take comfort in the reassuring tree. But the new bond between mother and daughter is threatened when Dawn starts dating George. Simone moves into the treehouse and refuses to come down. With branches infiltrating the house and roots destroying the foundations, the tree seems to be siding with Simone. Dawn refuses to let the tree take control of her family...