Milana tells us what happened to her 60 years ago in 2009… A pupil in a primary school in Paris and originally from Chechnya, Milana is threatened with deportation. Her friends swear to do all they can to stay together ... The film’s charming acknowledgement of the secret hideouts, notes, codes, and communications introduce a 21st century childhood founded on a social and political conflict, where the young gang's sense of play cannot be separated from their sense of camaraderie and resistance.