In 1993 Kiefer left Buchan, Germany for La Ribotte, a derelict silk factory near Barjac. From 2000 he began constructing a series of elaborate installations there, comprising 48 buildings, and a labyrinth of tunnels, bridges, lakes and towers. Traversing this landscape, the film immerses the audience in the total world and creative process of one of today’s most significant artists.