One hour before the State Opening of Parliament, something very unusual happens. The Prime Minister appears and demands an adjustment to the Queen’s speech. The speech concerns aid to Africa. Even with all the pressure around the State Opening, Beatrix goes back in time, and remembers her banishment to Canada, the visit to the victims of the Flood disaster and the turbulence suffered by her parents at Palace Soestdijk during the Hofman case.