Six-years-old Ondra's favourite toy is a stuffed animal named Kooky. And Ondra's mother has just thrown him in the trash. Not because she's mean, but because Kooky's stuffing is a falling out and is not good for Ondra's asthma. Before bedtime Ondra imagines Kooky's burning desire to come back home and everything he has to do to get there. And so a naïve child's imagination, resting on pre-school knowledge and underpinned by nostalgia for a beloved toy, weaves a touching and exciting story.