Ulrich of Chlum is sent by the King of Bohemia to witness a marriage that will unite two rivaling aristocratic families in order to establish a peaceful balance in North Bohemia. On his way there, Ulrich comes upon a murdered merchant who was delivering goods in the weeding feast. Upon arrival, he is greeted warmly by the family of the bride and is prepared to witness the wedding until a series of murders occurs. Ulrich eventually compiles the evidence and makes his case against the accused.