The story of the today's most famous prisoner serving life: Jirí Kajinek. Nine firearms including an automatic with a silencer, punished five times, he fled from justice four times. or from injustice. It all depends on the point of view. His fate copies the wild twists and turns that democracy in Central Europe is hurtling through. The peculiar details of the trial, biased investigations, disappearing evidence, unreliable witnesses, changing testimony - these are all undeniable clues. Clues that point not to a lone gunman, but to a labyrinth of corruption in the Plzen police force at the beginning of the nineties. Jirí Kajinek repeatedly pointed out the contradictions in his case, all to no effect. And so, while his lawyer is trying to dredge up some convincing cut and dried evidence from the murky waters of intimidated witnesses and mysteriously disappeared clues, Kajinek decides to draw attention to his case in another way. He escapes from prison. So, just to be certain, the notorious breakout artist is taken to a place where no other prisoner has escaped, not under the Australian-Hungarian Empire, not under the Protectorate, not even during forty years of building socialism, nobody; to the Mírov fortress. And Kajinek decides that is going to get out there, too. And he actually succeeds.