Once upon a time, there was a young and very stubborn pupil of magic, Saxana, who escaped from Fairyland into the human world, fell in love with a mortal and lived happily ever after - keeping her past a secret from everyone. Now, her 9-year old daughter, Saxanka, discovers her mother's secret past and is seduced into the magical realm of wizardry, sorcerers, dwarfs, monsters, fairies... and evil comic book characters. Saxanka, accompanied by her new friend, the pixies Krakavous, visits Fairyland only to be immediately mistaken for her mother and forced to serve her mother's 300-year detention. Saxanka luckily escapes but there is a bigger danger in the air...