Who's that violinist who emerges from the shadows of a magical night in Prague and meets a young woman, Costanza, who has "the memory of the world in her eyes"? Costanza has already heard the music he is playing for her in a smoky bar, an "inverted canon": it can be played backwards, it can also take people back to their past. On the Moldava shore, during a night in August, 1968 - historical year for Tchekoslovakia and for the entire world - the violinist Jeno Varga tells Costanza his story.