Two emigrants return to their homeland, Slovakia, for a few days. Karol needs to get divorced because he wants to remarry. Rudo, hired by Karol's fiancée, is supposed to keep an eye on him while maintaining a low profile. Upon arriving in Bratislava, however, unforeseen events begin to complicate things.