What was the reason and what was going on in the mind of the young man who decided to commit and continue to commit the heaviest of crimes, often believing he was doing a good thing? What compels a promising and intelligent medical student to change his ethics and to commit evil? We follow a story that may have happened, perhaps did happen and, unfortunately, can happen any time.