A Little mouse who lives with Miguel de Cervantes is fascinated by the novel the latter is writing. Every night he tells his family the story of Don Quixote, a peculiar lynx who sets out on adventures with his inseparable mate, Sancho (a friendly mouse) to achieve what he wants: to become a knigth errant and fight for truth and tolerance. fantasy, fun, cultural values and international characters make this film a unique adaptation of Cervante´s novel.