On 11th January 2008, hired by the City of Cleveland, lawyer Josh Cohen and his team filed a lawsuit against 21 banks, which they held accountable for the wave of foreclosures that had left their city in ruins. Since then, the bankers on Wall Street have been fighting by with all available means to avoid going to court… The film is the story of that trial. A film about a trial that may never be held but in which the facts, the participants and their testimonies are all real: the judge, lawyers, witnesses, even the members of the jury – asked to give their verdict – play their own roles. Step by step, one witness after another, the film takes apart, from a plain, human perspective, the mechanisms of subprime mortgage loans, a system that sent the world economy reeling. A trial for the sake of example, a universal fable about capitalism.