The story traces elements from a refugee camp in Africa to the grey humdrum of everyday life in a Danish provincial town. The lives of two Danish families cross each other, and an extraordinary but risky friendship comes into bud. But loneliness, frailty and sorrow lie in wait. Soon, friendship transforms into a dangerous alliance and a breathtaking pursuit in which life is at stake.