In 1952, Danish government officials select 16 Greenlandic children to participate in an experiment. They are removed from their families and accommodated in a children’s home in Nuuk. Here, the headmistress is put in charge of turning them into good, Danish citizens in a long-term effort to bring Greenland out of its current state of destitution. This becomes an uphill battle.