Klara moves in a little town together with her mother after her parents divorce. She feels alienated and has hard time making friends. Most of the girls in Klara’s class go horse-back riding, so she joins the riding school to fit in. In order not to reveal that she’s a total beginner, Klara is forced to lie, but before she can reign in the lies, she’s signed up for a big riding competition… Her salvation comes in the form of Jonte, a boy her own age, who helps her practice in secret on the ugly horse Star that nobody else wants – but who proves to be a real star after all.