In his film Women Are Heroes, photographer JR takes his audience into some exceptional women’s lives. Because there are, most of the time, the first victims in war-time and left to their own during peace-time, JR pays tribute to those women who, in spite of the hurdles, keep smiling, keep fighting and keep hoping a better life. From Rio’s shantytowns to Kenyan slums, passing by Indian and Cambodian streets, he offers a fresh look at their struggles and expectations.