Michele Moretti lives with his older brother, Niccolò, a mattress salesman. While waiting to find a steady job, he struggles with little jobs. Every once in a while, for a few dollars, he helps his brother and pretends to be a mite to scare clients and convince them to buy a new mattress. At the umpteenth job interview, for a private TV channel Michele, taking advantage of the same name, he pretends to be Nanni Moretti's brother and thanks to this trick, he is hired.