Clemente, an extremely quiet pawnbroker, is Sofia's hope to avoid solitude. Being his neighbor and a single woman, she spends her days as an October's Lord of the Miracle's worshipper. One day, Clemente is left with a newborn baby who seems to be the outcome of a sudden relationship with a disappeared prostitute. While Clemente looks for the baby’s mother, Sofia enjoys taking care of this baby in Clemente’s house and thus discovering her life as a mother. Through the arrival of both of them to his life, Clemente has an opportunity to ponder about the emotional attachments he has never had.