“After all, a dictator is simply an artist who is able to fully put into practice his egotism. It is a mere question of aesthetic level, whether he turns out to be Baudelaire or Bolintineanu, Louis XVI or Nicolae Ceausescu.” Andrei Ujica. From a formal point of view, The Autobiography of Nicolae Ceausescu proves that it is possible to only use existing images to yield films focused on recent history, yet with an epic vein similar to that of the historical fiction cinema.