Fuori di Me does not look like a film: it is a sudden wake up call that makes you understand something fundamental. It is something sudden and unexpected even if you could not express it through words. In this sense the thing that it recalls the most, is one of those fantastic slaps that we as schoolmates, on 2nd year of secondary school, used to give one another during gym class behind the teacher's back.