Michael is unexpectedly sent in business to his home town before the First Communion of his son. He goes reluctantly, he is to be there for a short time, until the business is done. On the spot, however, his plans of a quick return are thwarted. Walking around the city he meets people who used to be close to him, visits familiar places. Banal trip turns into an emotional journey towards life which he no longer remembered.