Occupation time. A young woman, whose husband disappeared during the war, takes care of an abandoned Jewish girl. The presence of the girl in Joanna’s apartment is the source of constant fear. Soon, the woman is the victim of denunciation. During an inspection a German officer becomes interested in Joanna and discovers her secret. To save the child, she gets into a "romance" with the German.