1945. A family from Lviv moves to Cracow: a couple with two children - a 14-year-old Ludwik and five years younger Hania. Ludwik begins to learn in junior high, finds friends, gets acquainted with the surrounding. 1947. Marek, Ludwik’s friend from a higher class, a participant of the Warsaw Uprising, whose father is in the prison of The Security Department charged for cooperation with American intelligence, finds an underground organization to fight the communists. Based on true events.