Albatross is the story of Emelia, an aspiring teenage writer who becomes involved with the dysfunctional Fischer family. Emelia is a vulnerable girl who protects herself with her quick wit and sharp tongue, and Jonathan Fischer, husband and father of two, finds himself attracted to her. The two bond over a love of literature, but it quickly leads to complication as Emelia’s friendship grows with Jonathan’s daughter Beth..