Through the use of a secret camera, an out-of-work actor tries to uncover the reasons behind his failing career and takes on an experiment to find out if it is possible to control how others perceive him. Borges and I is a facetious commentary on the relentless recording and sharing of our lives in the wake of the user-generated-content generation.