Rosario, who is orirginary from the very south of Italy, is helped by Luigi and thanks to him he will go and live in the north of Italy. Luigi is from the south too but has a good job in Turin. He wants to give Rosario a chance to redeem himself and offer him, at the same time, an opportunity to confront his beliefs with the ones of his son Matteo.