Edo and Saro are brothers. Edo is an engineer who has emigrated north whilst his younger brother Saro, who is paralysed and extremely angry with the whole world lives at home in Trapani. Following their parents' murder in a mafia ambush, Edo reluctantly returns to Trapani to look after Saro, or rather, to convince him to come and live with Edo in Rome.
The two brothers are literally strangers and a strange relationship based on mutual misunderstanding and the odd attempt at intimacy gradually develops while Anna tries to keep her relationship with Edo going from a distance.