Nuclear physicist, marijuana connoisseur, school teacher, money launderer, gentleman, fugitive and spy.… Raconteur, travel agent, writer, philosopher of science and supposed 20th century gay icon.… Rock Music tour promoter, public speaker, board game appreciator and the biggest dope smuggler on the planet. Mr. Nice. From: Kenfig, South Wales, 1945. To: Oxford University, Germany, London, Ireland, Pakistan, Amsterdam, Thailand, Ibiza, Majorca, Manila, America. Jail. Contact with: the mafia, CIA, IRA and MI6. 43 aliases, 4 kids, 89 phone lines, 25 companies throughout the world and over one million books sold. We follow Howard’s prodigious rise. And fall. This is the frequently hilarious, occasionally sad, and often surreal story of Howard's life so far.