Based on a real life event, Qui non è il paradiso tells the story of the profoundly unsatisfying life of a Italian postal employee called Renato Sapienza (Fabrizio Gifuni) and his best friend, Walter (Valerio Binasco). The two decide that the only way they can ever change their lives for the better is by robbing a postal van and escape to Costa Rica.