Eugene leads a double life - one real, the other in his dreams. In real life he has a wife called Milada; in his dreams he has a young girlfriend called Eugenia. Sensing that these dreams have some deeper meaning, he goes to see a psychoanalyst, Dr. Hublova, who interprets them for him.