Philipp Hochmair is a young and successful actor working for the most important theaters in Vienna and Hamburg. He spends his time learning new texts, rehearsing and performing, gradually losing touch with everyday reality. But when Philipp meets Walter, with whom he starts an ambiguous friendship, and has to face his neighbour Victor’s destiny, he is reminded that life is more than a stage.