Mrs. Blumenthal lives with her husband and both her sons in a bleak, dockside neighbourhood. She develops an intense social phobia, caused by her worries about the severe accident suffered by her oldest son, Roman. It becomes impossible for her to mix with people and she increasingly barricades herself and her family in their dark apartment, plagued by hallucinations, memories and agoraphobia.