Claudia is your typical thirtysomething urban woman going through a life crisis. She is a hypochondriac with a stressful job and a boring fiancé.
Her unlikely saviour is none other than her mother, a former hippie who gives Claudia an amulet that belonged to her great-grandmother. The amulet is a simple bag of rosemary but it has the capacity to give Claudia all the strength and self-confidence she needs to change her life completely. Claudia's mother is happy to see her daughter has managed it and decides to tell her the truth about the amulet...