End of April 1945: the provisional government of the re-established democratic republic of Austria is declared in Vienna. In this situation, a prisoner, an operetta singer from Budapest, decides to rehearse the operetta Wiener Blut together with his fellow sufferers, a survival strategy to win a couple of cooked potatoes and a bowl of warm soup from Mrs. Fasching’s kitchen.