Viareggio 1983. Psychiatrist and writer Andrea attends the funeral of his old friend Guido, who has died in England where he lived for many years. Back to the now deserted mental hospital of Maggiano, Andrea sees several past events before him. Memories. Especially the summer of 1944 that saw the final Nazis' retreat from Tuscany...