Contemporary Turin. Rosatigre is what Antonello, a young Neapolitan immigrant and transvestite uses when he prostitutes himself on the streets of the city. He is joined by Sasà, maybe a friend or lover who tries to convince Antonello to return to the south and home.
This is a well-written story about Rosatigre’s days in Naples between Christmas and Epiphany. Wanda, a friend and colleague has also come down to Naples to be with him for the holidays. She finds the love of her life in Naples; he is “the American”. Antonello ends his tumultuous relationship with Sasà and returns to the dark and foggy streets of Turin.