The month is August and Gaetano a.k.a. Aitano steals an old ferryboat with the help of Pasqualino and starts ferrying tourists around the coast of Naples to earn some money for his numerous family. He names the ship "Aitanic". He meets up with Leonardo di Capri whose wife has left him for another man and is trying to get custody of their son whom Leonardo adores. The only way he can keep his son is by finding a steady job.