Livio Perozzi is a small-town hack who wants to become a successful television reporter. He lives with his grandmother Caterina and his best friends are his colleagues at Tele Luna: Gaetano the cameraman and Serena the journalist, who is love with Livio and the extravagant Pacini who lives from hand to mouth.