The story of a woman’s forced journey to the steppes of Central Asia.Nina, a young Polish woman, is deported with her baby by the Soviet Army in 1940, to the deep hostile lands of the USSR. She has to work in a sovkhoz under the control of the Russian political police. When her child becomes ill, she leaves on a search to find medications with a group of Kazakh nomads.