Renato gets a bicycle for his thirteenth birthday and on the day that Mussolini declares war on the Allies, he discovers sex, dreams and violence through Maddalena (Malèna) Scordia, the most beautiful woman of his village, Castelcutò. He follows her around everywhere, watching her every move. Malèna becomes his icon who sees her a sort of Madonna. For the other people in the village – the horny men and the jealous women, Malèna is a whore.