When you’re over fifty, it becomes increasingly difficult to be an up-and-coming director. Gianni Dubois knows this only too well. He hasn’t made a film for years, and now that he has the chance to direct a young TV star he can’t even think up an idea for a story. As if this wasn’t enough, a leak in his apartment in Tuscany has ruined the 16th-century fresco in the chapel next door. To avoid being sued and publicly shamed, Gianni must accept the bizarre proposal of the town major to direct the Good Friday celebrations in exchange for immunity. And so he finds himself spending a week in deepest Tuscany trying to put together a kind of Stations of the Cross, with the apostles, Pontius Pilate, the crucifixion, and a terrible and incredibly vain local actor in the part of Christ.