Once upon a time... In a castle somewhere in a bygone age... The fairy Carabosse cuts the umbilical cord of a newborn babe, a little girl called Anastasia. Three young scatterbrained fairies appear, their cheeks red from running... Too late, says Carabosse, at sixteen the child’s hand will be pierced and she’ll die. The young fairies burst into tears! Their tardiness didn’t deserve that. Now they must ward off the fatal curse... They just manage to predict that instead of dying, Anastasia will fall asleep for 100 years. Sleeping for a century is very boring, so they bestow on her the possibility of wandering far and wide in her dreams during those 100 years of sleep...